Výjezd podzim 2012-Dolomity

autor: Alexandr Kolovratník

V období 28.9.2012-3.10.2012 jsme byli na klubovém výjezdu v DOLOMITECH. Bydleli jsme v Campitelo di Fassa a odtud jsme vyjížděli na různé lokality fotit. celý článek

1. den 28.9.2012

Passo Falzarego, večerní focení. Pohledy na Cinque Torri čili Pět věží je skupina více něž pěti věží, která se nalézá na jižních svazích Passo Falzarego nad Cortinou d'Ampezzo. Skupinu pěti hlavních věží tvoří: Torre Grande, rozpadlá do třech menších věžiček Cima Sud, Cima Nord a Cima Ovest. SecondaTorre je poskládaná z Torre Lusy, Torre del Barancio a Torre Romana. Třetí věží je Terza Torre, čtvrtá Quarta Torre je skupinkou dvou věží Alta a Bassa a pátá je Quinta Torre Averau a Nuvolau 2649 a 2574 m.n.m. Croda Negra.

2.den 29.9.2012

Východ slunce Passo Sela (Rifugio Passo Sella) 2240 m odtud pěšky na Col Rodella Rifugio col Rodella 2480 m.n.m. Potom přes Passo Gardena 2136 m.n.m., vesnice Colfosco, Corvara, Passo Valparola 2200 m.n.m., passo Falzarego 2105 m.n.m. na Passo Giau 2236 m.n.m.. Vzhledem k tomu, že pršelo, tak jsme si dali bombardínko (místní lahodný alkoholický nápoj) a odjeli do soutěsky Sottoguda mezi vesnicemi Sottoguda a Malga Ciapella odtud se vyjíždí lanovkou na Marmoládu (jediný ledovec v Dolomitech 3343 m.n.m. nejvyšší hora v Dolomitech).

3.den 30.9.2012

Passo Sella 2244 m.n.m.. Plošina těsně před Passo Sella. Pohledy na Sassoluongo. Potom přes Passo Pordoi 2239 m.n.m., Passo Falzarego 2105 m.n.m. do passo Giau 2236 m.n.m.. Dali jsme si bombardínko a večer pofotili na sedle Val de Zonia. Na to jak bylo, tak si myslím, že jsme si to užili. cestou zpět jsme se zastavili ještě večer v osvětlené soutěsce Sottoguda, kde padají z výšky vodopády a jsou osvětlené světly, která mění barvu.
Celá soutěska je nasvětlená v několikakilometrové délce.

4.den 01.10.2012

Přehrada cestou na Passo Role 2000 m.n.m.. Začalo pršet, tak jsme si dali oblíbené bombardíno a vydali se přes Passo San Pellegrino 2200 m.n.m. do Predazza. Zde jsme v Supermercati nakoupili a v sýrárně s ochutnávkou koupili nějaký sýry.

5. den 02.10.2012

Passo Gardena 2136 m ranní focení. Potom jsme odjeli přes Passo Pordoi 2239 m.n.m. pršelo, tak jsme se vydali na Passo Falzarego 2105 m.n.m.. Udělalo se trochu líp, tak jsme vyjeli lanovkou na na vrchol Lagazuoi Piccolo (2778 m.n.m.), kde je Rifugioa Laguzoi. Pohled na 3 Toffany, kde 1. neznámější a nejkrásnější je Toffana di Rozes 3225 m.n.m. Potom jsme šli na večerní focení k jezírku Lago Limedes pohled na Averau.

6.den 03.10.2012

Passo Sella 2240 m.n.m. Východ slunce z plošiny před sedlem. Potom balení a odjezd na Passo Porodi 2239 m.n.m., kde jsme vyjeli lanovkou na Sas Prodoi. Vyhlídková terasa u horní stanice nabízí široký výhled do okolí a nedaleký ledovec Marmolada je odsud vidět jako na dlani. Horní stanice se nachází nedaleko vrcholu Piz Boé (3152 m.n.m.), který je nejvyšším vrcholem masivu Sella. A odpoledne odjezd zpět do Brna. Všichni jsme si užili krásného focení a byli okouzleni přírodou Dolomit. Musíme taky poděkovat našemu opatrovateli Sašovi, který vše zorganizoval a celou akci i odřídil zpoza volantu. Tak zase za rok na zpět.