27. výroční členská schůze 30.1.2016.

autor: Alexandr Kolovratníkvytisknout

Schůze : 27. výroční klubová schůze 2016.
Kdy : 30.1.2016 v 10:00 hod.
Kde : Hotel Amphone, třída Kpt. Jaroše 1942/29, 602 00  Brno-Černá Pole. Mapa je zde.

 celý článek

 

Zápis z 27. výroční schůze KMF konané v Brně dne 31. ledna 2016 :

Výroční členská schůze se konala dne : 30.1.2016

Místo konání :Hotel Amphone, třída Kpt. Jaroše 1942/29, 602 00  Brno.

Počet účastníků : 24 z 39 členů

1 člen se omluvil.

Členská schůze byla usnášení schopná.

Byla to již 27. výroční členská schůze, která uzavřela další rok činnosti našeho fotoklubu a měla tento program :

  1. Úvod
  2. Seznámení s úkoly loňského roku a vyhodnotit, jak jsme je splnili. 
  3. Seznámit se stavem pokladny 
  4. Seznámit s průběhem loňského a stavem průběhu letošního MSMO, výběry fotografii do soutěží a map 
  5. Plán na letošní rok 
  6. Výběr členských příspěvků
  7. Registrace do zapsaných spolků
  8. Seznámení s novým logem klubu 
  9. Návrhy a připomínky 
  10. Vyhodnocení soutěže PF-ek 
  11. Hodnocení mapy Fotoklubu FIT U3V Brno 
  12. Návrhy a připomínky 

a) Úvod

Přivítání členů a hostů a seznámení účastníků schůze s programem členské schůze. Zvolení zapisovatele. Zapisovatelem byl zvolen Ing. Jiří SLÁMA.

Přivítali jsme 5 hostů 3 členy Fotoklubu Kuřim a 2 členy Fotoklubu Znojmo.

 b) Seznámení s úkoly loňského roku a vyhodnotit, jejich splnění

Loni jsme si stanovili tyto úkoly :

  1. Uspořádat plánované výstavy  
  2. Podpořit členy v pořádání vlastních členských výstav  
  3. Udržet provoz klubu. 
  4. Budovat a držet v chodu naše www stránky s cílem, aby naše stránky vypadaly jako www stránky fotoklubu.  
  5. Oživit aktivity na FB  
  6. Výjezdy  
  7. Oživit běžnou klubovou činnost
  8. Výběry fotografií do mapových okruhu  a na výstavy. 

b1) Uspořádat plánované výstavy

Loni jsme uspořádali 3 klubové výstavy : 

  • 6.6.2015-21.6.2015 v Dolních Kounicích 
  • 1.8.2015-16.8.2015 v Letovicích 
  • 29.8.2015 Zámek Nový Světlov. Výstava zatím trvá. 
  • 2 dlouhodobé výstavy v kavárně Monte-Bú, kde se pravidelně scházíme. 

Nepodařilo se uskutečnit klubovou výstavu v Bílém domě. Ta je přesunuta na letošní rok, protože se nepodařilo najít vhodný termín. 

b2) Podpořit členy v uspořádání členských výstav

Loni naši členové uspořádali 5 výstav : 

  • 9.1.2015-8.2.2015 Eliška LÝSKOVÁ, Galerie Žlutý kopec 
  • 2.3.2015-27.4.2015 Pavel ŠPAČEK, Knihovna Jiřího Mahena pobočka Černovice 
  • 28.3.2015-16.5.2015 Jirka SLÁMA, Jindra KEPERT, Boris FILEMON a Alexandr KOLOVRATNÍK, Zámek Nový Světlov
  • 16.5.2015-31.8.2015 Ivan HURBÁNEK, Zámek Nový Světlov 
  • 23.5.2015-14.6.2015 Alexandr KOLOVRATNÍK, Stará radnice Rousínov 
  • 24.6.2015-28.9.2015 Boris FILEMON, Prodejní galerie Brno 

Všem autorům se poděkovalo za reprezentaci klubu a bylo konstatováno, aby se pokračovalo příští rok ve stejném trendu! 

b3) Provoz klubu

Náš klub měl ke dni schůze 34 členů. Bylo konstatováno, že jsou od všech vybrané příspěvky a momentálně nikdo nedluží příspěvky za loňský rok a ani za některý z minulých roků. 

Loni opustili naše řady 2 naši členové Josef KRISTIÁN a Rudolf DRÁPAL. Minutou ticha se uctila památka našich členů, kteří nás loni opustili!

Lońský cíl rozšíření členské základny se částečně povedlo splnit.

Loni z našeho klubu odešli 2 členové :

  • Lenka VÁLKOVÁ, protože nezaplatila příspěvky
  • Drahoš ILČÁK přešel do fotoklubu FOTKI Ivančice

5 nových členů přišlo a začali se podílet na činnosti našeho klubu. Jsou to :

  • Pavel NESVATBA
  • Laďa ŠMÍD
  • Jirka TESAŘ
  • Roman KŘÍŽ
  • Jana KŘÍŽOVÁ

Pokud zahrnu do celkového počtu i nové členy, tak máme k dnešnímu dni 39 členů. 

Založili jsme klubový účet. Je veden u FIO banky a má číslo : 2500745702/ 2010.  Důvod byl, že dneska pro mnohé z Vás je jednodušší a rychlejší posílat peníze převodem z účtu na účet.  

Dále náš klub vlastní od podzimu zpětný projektor+projekční plátno.

Na schůzkách výboru jsme zjistil, že neustále roste potřeba v době digitální techniky si nějaké fotografie promítnout  na projektoru. Ten který jsem si půjčovali, nebyl vhodný na promítání fotografií. Tak jsme se na výboru rozhodli, že projektor koupíme. Vzhledem k tomu, že na něj nemáme prostředky, tak byly tyto prostředky zapůjčeny předsedou Alexandrem KOLOVRATNÍKEM. V okamžiku až budou na pokladně volné prostředky, tak budou tyto vráceny!

Koupili jsme zpětný projektor typ Epson EB-U04. Má 3000 ANSI Lumenu, má plné rozlišení 1920x1200. Nejlepší poměr ceny a výkonu pro promítání fotografií. Plátno jsme koupili NOBO Tripod 175x132cm (formát 4:3) dostali jsme slevu při zakoupení s projektorem. Cena projektoru byla : 15 225,- Kč vč. DPH a projekčního plátna : 2 253,- Kč vč. DPH.  Tedy celkem 17 478,- Kč vč. DPH.

Byli jsme mediální partneři 3. ročníku veletrhu a festivalu současné fotografie FotoEXPO, který se konal 17.10.2015 v Národním domě na Vinohradech v Praze. Cílem bylo medializovat náš klub.

Co se nepovedlo je to, že jsme ani nezačali s přípravou zápisu klubu mezi zapsané spolky. Což byl jeden z hlavních úkolů na loňský rok. Důvod byl, abychom vyhověli liteře zákona.

b4)  Budovat a držet v chodu naše www stránky s cílem, aby naše stránky vypadaly jako www stránky fotoklubu. 

V tomto bodu jsme konstatovali, že se nepodařilo tento bod splnit, prootže se málo členů zapojovalo do tvorby www stránek a udržoval chod těchto stránek pouze správce. Těm co poslali fotografie do galerií a tyto nebyly vytvořeny, se výbor omluvil.

b5) Oživit aktivity na FB 

V tomto bodu bylo pouze konstatováno, že vlastníme účet na Facebooku již 2 roky a aktivita je zde malá. Takže se apelovalo na členy, abys zvýšili aktivitu na Facebooku.

b6) Výjezdy

 Úkol uspořádat aspoň 2 výjezdy se splnil

Uskutečnili jsme 3 výjezdy : 

  1. 21.4.-26.4.2015 Toskánsko. Byl konstatován dluh Pavla ŠINDELÁŘE, který dluží článek a ostatní účastnící fotky.
  2. 30.4.-3.5.2015 Šumava Kvilda Penzion u Krále Šumavy 
  3. 30.10.-1.11.2015 Česko Saské Švýcarsko. Penzion Starý Mlýn. Opět se konstatovalo, že na www stránkách chybí článek a fotky. V průběhu února 2016 nutno doplnit.  Byli vyzváni účastníci výjezdu, aby poslali pár fotoghrafií.

B7) Oživit běžnou klubovou činnost

Tento úkol byl splněn, protože se od začátku roku 2015 pravidelně scházíme v kavárně po VINNÉ-TÚ POD MONTE BÚ na Úvoze, kromě července a srpna, kdy jsou prázdniny. Hodnotíme zde mapy, promítáme si fotky členů a podle mne tady vždy strávíme příjemné odpoledne.

 b8) Výběry do map a na výstavy

V tomto bodu se pouze upozornilo na způsob výběru fotografií pro soutěže a výstavy, aby se dodržovali termíny.

         A dále se upozornilo na způsob komentářů a hodnocení fotografií členů v tomto smyslu, abyse k fotografiím jednotlivých kolegů vyjadřovali tak, aby pokud k fotografii ať máme nějaké výhrady či nemáme, tak aby se vyjadřovali tak, aby si daný autor mohl vzít z toho ponaučení a něco se přiučit. Hlavně abychom nikoho neuráželi a ponižovali tím, že budeme hodnocení zjednodušovat. Z toho si daný autor nemůže vzít žádné ponaučení. A že by se měl využít potenciál těch našich členů, kteří jsou profesionálové a mohou ostatním odborně vysvětlit, v čem dělají chybu, což je obrovská výhoda našeho klubu.

c) Seznámit se stavem pokladny

Náš pokladník nás seznámil se stavem pokladny, který ke dni 31.12.2015 byl tento.

Převod z roku 2014 3313,- Kč  
Příjem 9290,- Kč  
Výdej   7445,88 Kč
Zůstatek 5157,12 Kč  

Stav pokladny, výdaje  a příjmy schválilo 100% účastníků výroční schůze, nikdo se nezdržel hlasování a nikdo nebyl proti.

d) Seznámit s průběhem loňského a stavem průběhu letošního MSMO, výběry fotografii do soutěží a map

mapový referent Jirka VAŠÍČEK nás informoval o výsledcích 13.ročníku MSMO, kterého jsme se zúčastnili.

Jako klub jsme se umístili na 4. místě z 12-ti klubů.

Mezi jednotlivci bylo umístění toto :

1. Alexandr KOLOVRATNÍK KMF-Toskánské ráno 70 bodů
4. Alexandr KOLOVRATNÍK Belveder 63 bodů
26. Ivan HURBÁNEK Za potravou 54 bodů
26. Jiří VAŠÍČEK Něco končí 54 bodů
31. Jan VÁLKA Průzračnost 53 bodů
42. Pavel ŠINDELÁŘ Exploze hvězdičky 51 bodů
58. Alexandr KOLOVRATNÍK Večer na Zhúří 49 bodů
79. Ivan HURBÁNEK Ke svobodě 46 bodů
84. Bohumil KOCINA Čas v životě ženy 45 bodů
99. Eliška LÝSKOVÁ Krajina měsíce 42 bodů
108. Bohumil KOCINA Křídla mé duše 41 bodů
127. Majda SLÁMOVÁ Elewr 36 bodů
134. Jakub NOSEK Sama o sobě 35 bodů
134. Jiří VAŠÍČEK Jménem osudu 35 bodů
160. Jan VÁLKA Náhoda? 31 bodů
 

Dále jsme se zúčastnili Tatranského mapového okruhu :

Jako klub jsme se umístili na 15. místě z 22-ti klubů.

Mezi jednotlivci bylo umístění toto :

28. Alexandr KOLOVRATNÍK Belveder 108 bodů
30. Ivan HURBÁNEK Za potravou 106 bodů
37. Alexandr KOLOVRATNÍK Toskánské ráno 99 bodů
42. Jan VÁLKA Průzračnost 94 bodů
44. Ivan HURBÁNEK Ke svobodě 92 bodů
46. Alexandr KOLOVRATNÍK Večer na Zhůří 90 bodů
48. Jiří VAŠÍČEK Něco končí 88 bodů
54. Pavel ŠINDELÁŘ Exploze hvězdičky 82 bodů
66. Bohumil KOCINA Křídla mé duše 70 bodů
69. Eliška LÝSKOVÁ Krajina měsíce 67 bodů
70. Jakub NOSEK Sama o sobě 66 bodů
75. Bohumil KOCINA Čas v životě ženy 61 bodů
76. Jiří VAŠÍČEK Jménem osudu 60 bodů
81. Majda SLÁMOVÁ Elewr 55 bodů
83. Jan VÁLKA Náhoda? 53 bodů
 

Bylo konstatováno, že letos se účastníme již 14. Ročníku MSMO, který je v běhu a už bylo ohodnoceno 6 map.

e) Plán na letošní rok

Z plánů na letošní rok : 

1. Pokračovat v pravidelných schůzkách každé 2. a 4. úterý v měsíci v Kavárna VINNÉ-TÚ POD MONTE BÚ, Úvoz 43. Zkusit vymyslet zajímavý program za spolupráce jednotlivých členů. 

2. Uskutečnit 2-3 výjezdy jako každý rok. Zatím jsou jasné výjezdy:

  • Toskánsko  22.4.-27.4.2016
  • Dolomity I 27.9.-2.10.2016
  • Dolomity II 11.10.-16.10.2016

Více informací u předsedy klubu! Jinak v únoru naplánujeme nějaké výjezdy.

3. Klubové výstavy

máme v plánu tyto výstavy : 

  • 1.3.-15.3.2016 Sál Břetislava Bakaly. Instalace 29.2.2016. Potvrzena.
  • 25.3.-5.6.2016 Dolní Kounice. Instalace 24.3.2016. Potvrzena.
  • 29.7.-14.8.2016 Letovice. Nepotvrzena, ovlivněna začátkem festivalu 3+1 v Letovicích.

Ještě je úvaha na podzim Nový Světlov, ale to je pouze úvaha a termín není známý. Nádherné prostory.

Upozorněno, bylo na vyšší účast na instalacích, protože loni to nebylo moc slavné s účastí jednotlivých členů na instalacích. 

4. Členské výstavy 

Bylo konstatováno, že by se měl udržet počet členských výsta z loňska.

Zatím jsou realizovány tyto členské výstavy :

  • Alexandr KOLOVRATNÍK do konce února výstava Dolomit ve Vyškově v knihovně
  • Honza VÁLKA má výstavu Sakrálních motivů v Palace HLINKY od 4.2.2016 do 26.2.2016. Vernisáž je 3.2.2016 od 18:00 hod. 

5. www stránky 

plán dokončení galerií členů. Začlenit více členů do přispívání na www stránky. Plán je na jaře udělat školení administrace stránek.

6. Facebook 

bylo konstatováno zvýšení aktivity na Facebooku. Začlenit co nejvíce členů, aby přispívali na FB.

7. Dokončení zapsání klubu na mezi zapsané spolky

O tomto bodu se hovořilo na konci, protože toto je hodně rozsáhlý bod a byl mu věnován na konci schůze samostatný bod.

8. Školení

plán zase v rámci našeho setkávání, když už máme ten projektor udělat nějaká školení PS, případně předvedení různých  Plug-Inů pro Photosohop. 

9. Fotoakce

zkusit zorganizovat nějaké fotoakce v Brně a okolí, které si potom společně vyhodnotíme

10. Workshopy

Udělat pár workshopů v exteriérech nebo interiérech se zaměřením na reportáže, používání světel, externích blesků atd.. S využitím schopností našich členů.

11. Účast na vyhlášení výsledků 14. ročníku MSMO

Plán zúčastnit se společně vyhodnocení letošní mapy, prootže bude probíhat v Ostravě.. Zaprvé je vždy tato akce zajímavá s ohledem na možnost se potkat se členy ostatních Fotoklubů, bývá tam zajímavý program, dále jsou vystaveny všechny fotografie, takže se dá zrekapitulovat uplynulý ročník s ohledem na výsledky. No a tím, že to bude v Ostarvě, kde jsou velmi zajímavá místa, kde se dá fotit, tak to můžeme využít i ke společné fotoakci.

g) Výběr členských příspěvků

bylo konstatováno, že jako každý rok je potřeba zaplatit našemu pokladníkovi Jindřišce KOCMANOVÉ členské příspěvky na letošní rok. Výše je pořád stejná 200,- a důchodci, studenti a děti 100,- Kč. Buď se dá zaplatit hotově nebo je možno poslat na náš účet vedený u FIO banky, který má číslo 2500745702/ 2010. Pokud se budou posílat na účet, tak do Zprávy pro příjemce je potřeba uvést “Příspěvek 2016“ a Vaše jméno. Termín je do konce února 2016. 

h) Zapsaný spolek

Členská schůze byla seznámena se stavem příprav pro zapsaný spolek.

 Začátkem ledna 2016 byla dokončena  příprava všech dokumentů potřebných pro zapsání našeho klubu na rejstříkový soud.  Máme připravené a budeme používat tyto dokumenty :

  1. Stanovy KLUBU MORAVSKÝCH FOTOGRAFŮ z.s.
  2. Organizační řád KLUBU MORAVSKÝCH FOTOGRAFŮ z.s.
  3. Příloha Organizačního řádu KLUBU MORAVSKÝCH FOTOGRAFŮ z.s.
  4. Hospodářský řád KLUBU MORAVSKÝCH FOTOGRAFŮ z.s.
  5. Revizní řád  KLUBU MORAVSKÝCH FOTOGRAFŮ z.s.
  6. Volební řád  KLUBU MORAVSKÝCH FOTOGRAFŮ z.s.
  7. Pravidla pro pořádání výstav  KLUBU MORAVSKÝCH FOTOGRAFŮ z.s.

Byl založen přípravný výbor, který pracuje v tomto složení : 

  • KOLOVRATNÍK Alexandr - předseda 
  • SLÁMA Jiří - místopředseda 
  • KOCMANOVÁ Jindřiška 
  • VAŠÍČEK Jiří 
  • HAMŽA Viktor 

Viktor HAMŽA našemu klubu nabídl pomoc v oblasti ekonomického a daňového poradenství. Za to mu bylo poděkováno jménem přípravného výboru.

17.1.2016 předseda přípravného výboru odeslal každému členu přípravného výboru všechny dokumenty k prostudování.

2.2. 2016 proběhne schůzka přípravného výboru, kde se doladí připomínky jednotlivých členů přípravného výboru a vytvoří se finální podoba všech dokumentů

Byl stanoven termín konání zakládací schůze a to na 9.3.2016 v hotelu Amphone, tř. kpt. Jaroše. Začátek je v 18:00 hod, aby všichni kdo přijdou mohli vyplnit přihlášku a zapsat se do prezenční listiny. Vlastní schůze začne v 18:30 hod.,  kdyby náhodou někdo šel na Úvoz, tak aby měl šanci přejet. Na Úvoze bude informace, že se pravidelná schůzka nekoná výjimečně na Úvoze, ale na tř. kpt. Jaroše.

Do 10.2.2016 bude poslán email nebo newsletter s informací o čase a místě konání Zakládací schůze Klubu moravských fotgrafů z.s.+pozvánka, je to pro ty co nebyli dneska na výroční schůzi a také proto, aby se tato důležitá akce připomínala všem, protože je to hodně důležité, aby přišlo co nejvíce stávajících členů!  Navíc tato informace bude vyvěšena na Facebook a na našich www stránkách.  Dále v tom emailu nebo newsletteru bude uvedeno heslo pro přístup do privátní sekce na našich stránkách, je to v části Informace (úplně napravo), kde si budou moct členové stáhnout PDF verze všech dokumentů, které budeme schvalovat na Zakládací schůzi Klubu moravských fotografů z.s. , aby si je mohli v klidu prostudovat a až se bude o nich hlasovat, aby věděli co v nich je a měli to prostudované.

Ti kdo přijdou na Zakládací schůzi Klubu moravských fotografů z.s. a zapíší se do prezenční listiny a vyplní přihlášku do Klubu moravských fotografů z.s., budou automaticky členy nově vzniklého Klubu moravských fotografů z.s. Ostatní, kteří se nezúčastní se mohou stát členy podáním přihlášky, tak jak je stanoveno ve Stanovách a Organizačním řádu Klubu moravských fotografů z.s. 

i) Seznámení s novým logem klubu

bylo konstatováno to, že naše Logo není v pořádku s ohledem na autorský zákon. Proto se výbor klubu rozhodl že vytvoříme nové logo, které bude už v pořádku, co se týká autorského zákona. Byl vytvořen 1 návrh, který byl předložen k diskuzi. Bylo rozhodnuto, že každý člen, který bude schopen nějaký návrh vytvořit, tak vytvoří v průběhu měsíce února návrh loga klubu. Tyto návrhy se budou doručovat výboru, který je bude průběžně umísťovat na www stránky, opět do privátní sekce a každý člen dostane přístup, tak aby se mohl s těmito logy seznamovat tak, aby členská schůze byla schopna v nějaké rozumně krátké době logo vybrat. Z vítězného návrhu se potom vytvoří finální logo, které bude klub používat.

j) Návrhy a připomínky

Byly odpovězeny dotazy a zapsány připomínky, Dále byly odsouhlaseny úkoly, které byly popsány v předchozím.

Bylo poděkováno za účast.

k) Vyhodnocení PF

Proběhlo vyhodnocení PF-ek. Bylo přihlášeno 27 PF-ek. Umístění na 1. 4 místech bylo těsné a muselo se rozhodovat dodatečným výběrem.

Výsledky :

  1. místo                                                                        

 02_Valka 

Jirka VAŠÍČEK

2. místo

03_Kocina

Jindra KEPERT

3. místo
05_Hurbanek

Bohoušek KOCINA

05_Hurbanek

Bohoušek KOCINA

Vítězům se předaly ceny.

l) Hodnocení mapy fotoklubu U3V Brno.

Jako poslední bod jsme ohodnotili mapu Fotoklubu FIT U3V.

Tak to je snad vše a závěrem přeji hodně dobrý rok a dobré světlo !

  ing. Alexandr KOLOVRATNÍK
  Váš předseda


Pozvánka na klubovou výroční schůzi :

Sešel se rok s rokem a zase se blíží konec roku 2015. Takže je čas sejít začátkem roku 2016 na výroční klubové schůzi.

Sejdeme se :

Dne  : 30.1.2016 v 10:00 hod.

Kde : Hotel Amphone, třída Kpt. Jaroše 1942/29, 602 00  Brno-Černá Pole. Mapa je zde.

Plán :

  • Úvod 

  • Seznámení s úkoly loňského roku a vyhodnodit, jak jsme je splnili. 

  • Seznámit se stavem pokladny 

  • Seznámit s průběhem loňského a stavem průběhu letošního MSMO, výběry fotografii do soutěží a map 

  • Potvrzení platnosti stávajícího výboru 

  • Plán na letošní rok 

  • Výběr příspěvků 

  • Seznámení s novým logem klubu 

  • Návrhy a připomínky 

  • Vyhodnocení PF 

  • Hodnocení mapy fotoklubu U3V Brno.

Takže začněte připravovat PF, nachystejte dobrou náladu, nápady na zlepšení činnosti klubu a www stránek, tak aby stránky opravdu žili. A hlavně si vyhraďte čas, ať se sejdeme v maximálním počtu a pořadně si to společně užijeme.